Hong Kong - obsessions Engl. & Cz Hong Kong - Posedlosti
Hong Kong, for most unusual destination, for many only stop on their way to China, Thailand and other Asian destinations. Personally, even I wouldn't stop there if it wasn't for the final destination, Thailand. For some reason, my partner absolutely loved it there. The harbour changed unrecognizebly within last fifty years and any building under 10storeys is likely an old building. Construction is everywhere, people moving fast without making an eye contact, always rushing and never smiling. Shops with expensive watches, designer bags and shoes everywhere, but when I needed to buy plain socks and underwear for my son I couldn't find a store. As a little experiment, we went on public transport on the train. I observed people, not a single person smiled, most stared at their feet or looked outside, but interestingly some women did look in my direction. What was fascinating, they did not look at me, they all stared at my handbag. I am not a lover of expensive bags, but rather pick an interesting ones on my travels. Obviously, they saw that bag is unusual and tried to read the label. I though to myself, sorry ladies, not Vuitton, Kors or your favorite Coach. It was unusual bag by Dutch designer, so nothing you could find in Hong Kong. The scene only reminded me how superficial some societies are. Seriously, it's a bag, cannot people actually make an eye contact? What is it about women's handbags anyway? In a way, they are a sign of a social standing, but nowadays more often our naughty habit to use credit cards. And this brings me to some obsessions some nations have. Hong Kong- bags, watches and shoes. Italy- fashion, colorful and a good coffee. England - tea, soccer, weather talk. Turkey / Iran- carpets, gold jewelry. India - shoes, gold jewelry, white Mercedes car. Russia- fur and leather coats, jewelry, flashy cars. Slovakia - jewelry, expensive cars, women thick eyebrows, Czechs - beer, golden jewelry, expensive cars. Canada - hockey, Tims coffee and big houses, agree? Well, we all got our quirks, but they should not define us. (photo- Harbour from The Peak)
Cz. Hong Kong, pro většinu lidí neobvyklá destinace, pro mnohé pouze zastávka na cestě do Číny, Thajska, a jiných asijských destinací. Osobně ani já bych se tam nezastavila, kdyby nebylo naší závěrečnou destinací Thajsko. Z nějakého důvodu, mému partnerovi se tam ohromně líbilo. Přístav se za posledních 50 let nepoznatelně změnil a jakákoli budova s méně než 10 ti patry je pravděpodobně velmi stará. Všude se staví, lidé se pohybují rychle bez toho, že by se na vás podívali, vždy spěchají a nikdy se neusmívají. Obchody s luxusními hodinkami, kabelkami a botami jsou všude, ale když jsem potřebovala koupit obyčejné ponožky a prádlo pro syna, nemohla jsem najít obchod. Jako malý experiment jsme jeli veřejnou dopravou, vlakem. Pozorovala jsem lidi, nikdo se neusmíval, většina lidi koukala do země nebo ven. Zajímavé je, že pár žen se podívalo mým směrem. Co bylo fascinující, nedívaly se na mne, ale na moji kabelku. Nemám ráda drahé kabelky, ale spíše koupím zajímavé během cestování. Pochopitelně zpozorovaly, že taška je neobvyklá a snažily se přečíst výrobce. Pomyslela jsem si, promiňte dámy, není to ani Vuitton, Kors nebo váš oblíbený Coach. Byla to neobvyklá kabelka holandské návrhářky, takže k nenalezení v Hong Kongu. Tato scéna mi pouze připomněla jak povrchní jsou určité národnosti. Vážně, vždyť je to jen kabelka, copak se lidé na vás nemohou podívat? Co je na těch kabelkách? Určitým způsobem jsou jakýmsi symbolem stavu ve společnosti, ale v současnosti spíše naším nešvarem používání kreditních karet. A tak se dostávám k posedlostem určitých národů. Hong Kong - značkové kabelky, hodinky, boty. Itálie -barevná móda, a velmi dobrá káva. Anglie - čaj, fotbal, rozmluvy o počasí.Turecko/ Írán - koberce, zlaté šperky. Indie- boty, zlaté šperky, bílý Mercedes. Rusko - kožichy a kožené bundy, šperky, drahá auta. Slovensko - šperky, auta, ženy silné malované obočí. Češi - pivo, zlaté šperky, drahá auta. Kanada - hokej, Tim's káva, velké domy, souhlasíte? Každý máme něco, ale to něco by nás nemělo charakterizovat. (fotografie - Hong Kong přístav z vrcholku Peak)